Blog
Ja, maar dát betaal ik niet….
Naar schatting 75% tot >90% van alle werkzaamheden die worden uitgevoerd binnen een organisatie, voegt geen directe waarde toe aan de dienst of een product. Althans in de ogen van de klant. Hij zou er geen cent extra voor willen betalen, als die keuze er [...]
Brandblussers kopen óf toch beter schoonmaken?
Als er een operationeel probleem is dan willen we vaak snel een oplossing. We schieten direct in de actiemodus. Maar het kan heel effectief zijn om vooraf eerst een paar vragen te stellen. In dit blog meer over de échte oorzaak, ofwel bronoorzaak, van een [...]
Ben vandaag druk geweest…..met zaken die ik niet kan veranderen
Bedrijven besteden veel tijd aan het verzamelen, analyseren, rapporteren en bespreken van de maand-, kwartaal- en jaarcijfers. Goed om je te realiseren dat deze cijfers niet meer te beïnvloeden zijn. In deze blog een toelichting hoe Lean organisaties juist de focus leggen op de resultaten [...]
Veranderen of Verbeteren
Als je je organisatie wil verbeteren, dan is het in kaart brengen van de huidige werkwijze een belangrijke eerste stap. Deze stap wordt echter vaak overgeslagen. Toch is het zinvol om dit te doen. De kans is anders groot dat je niet kan zeggen of [...]
Kijken door een andere bril
In veel bedrijfsprocessen zit verspilling verborgen. De kans is groot dat dit ook bij jouw bedrijf het geval is. Hoe je met een andere bril naar processen kijkt en eenvoudig in-efficiency herkent lees je in dit blog. Kijken door een andere bril Klant: [...]
Simelius.nl is live
Simelius.nl is Live Met trots kan ik melden dat de website van Simelius Business Improvement live is gegaan! Na een leuk creatief denkproces zijn alle ideeën omgezet in teksten en vormgeving in de huisstijl van Simelius. Inhoud van de site Op deze nieuwe site is [...]
Wil je meer informatie? Neem vrijblijvend contact op, we denken graag met je mee.